duminică, 12 februarie 2012

De VALENTINE ' S DAY, CU GÂNDUL ŞI SUFLETUL LA DRAGOBETE !

Sunt un român european...bine temperat, am privirea, mintea şi sufletul, deschise spre valorile istoriei, culturii, civilizaţiei Europei, casa-ţara noastră comună, no'aşa, pe care o penetrarăm greu, din mai multe încercări, dar, într-o vreme a globalizării, a pierderii treptate a identităţii naţionale, într-o vreme când nu mai avem (chef să construim) amintiri din viitor şi e din ce în ce mai greu "să îţi prevezi trecututl", mă-ntorc cu nesfârşită...dragoste (endless love, de, updatat) la Dragobetele nostru traco-geto-dac!
Oare va veni o vreme când Dragobetele nostru va fi sărbătorit în Europa, în America, în toată lumea, fie şi din spirit cosmopolit?
Tuturor iubitelor - şi neiubitelor...încă(asta e, ce să-i faci, nimeni nu-i perfect)! - de Valentine's Day, un semn de iubire neaoşă, românească, de la Dragobete, "logodnicul păsărilor"(atenţie, citiţi păsărilor, nu păsăricilor !):
A, iubite, a
Mai spune-mi ceva
Că mi-e drag să-mi spui
Ce nu ştiu, drag pui
Că mi-e drag s-ascult
De dragoste mult
Haide, spune-mi cum se
Iubesc păsările

O, iubito, o,
Cred că tot ca noi
Copacii bătrâni
Acasă rămân
Ca nişte bunici
Cu puii cei mici
Care-n braţe-i leagănă
Până-i frunza galbenă
Pe urmă vin vântoasele
Şi nu-i nicio pasăre
Pe urmă le cad foile
Se-nvelesc cu ploile
Pe urmă-i dor crengile
Şi n-au ce să legene.
(Grigore Vieru - s-a născut în 14 februarie 1935 şi nu va muri niciodată)
Să ascultăm cântecul, interpretat de neica Tudor al nostru, împreună cu orchestra Arkadia di Chişinău:
http://www.youtube.com/watch?v=9Gml-4pQVdw

Semn că-mi întoarceţi iubirea de... IUBIRE , neaoşă ori cosmopolită, ar putea fi o postare a unei poezii de dragoste din marea poezie de dragoste a literaturii româneşti şi universale, pentru că întotdeauna va fi loc de IUBIRE, de la Omar Khayam la Eminescu, de la Rilke la Macedonski, de la Baudelaire la Bacovia, de la Esenin la Nichita Stănescu, de la Evtuşenko la Adrian Păunescu !
Vorba unui clasic în viaţă al teledivertismentului dâmboviţean, să vă iubiţi mult , dar nu uitaţi nici dimensiunea...calitativă! Adică, să vă iubiţi bine!
A, şi încă ceva să nu uitaţi !Iubiţi-vă de V'sD, dar  să nu uitaţi de Dragobete ! Că dacă uităm să (ne) iubim româneşte, intrarăm-penetrarăm degeaba cocheta bătrână şi perversă Europa! Ne luă pe sus adrenalina valului de aderare,  intrarăm în ea, uitarăm de noi,  dar uitarăm de ce intrarăm!
De Valentine's Day, vă pupă evropeneşte cu gândul la Dragobete, Drăgan-pupă fete !

Niciun comentariu: